Älgfärlimpa och Matmässa

Av:
Köket

Hej igen, här kommer en bild på vår älgfärslimpa, som serverades igår den 10 okt.

Barnen åt otroligt bra och tyckte även om messmörsåsen. Till detta hade vi grovriva frästa rotsaker och lingon. Jag nämner lingon för att det finns många olika typer av lingonsylt, vi har den med mycket rena lingon och lite socker. Inte den med halva syltburken med äpplen. Då tar vi hellre ren äpplemos när vi vill ha det :-) På Viljan kan vi välja och prova olika sorter ur sortimentet från vår leverantör Servera. Försöker köpa så rena varor som möjligt.

Servera bjöd in till matmässa i Lisebergshallen i tisdags. Klart att Viljan var på plats.

Med på mässan var min vän Joakim, som är bagare och jobbar på Pour Bon bageri och konditori inne i Göteborg. Kul att ha med en bagare som ger sin syn på allt bröd som erbjuds och som i övrigt är jätteduktig på matlagning. Han kan allt om surdegar, jästider, tårtmousser mm. Sen är det extra roligt att för mig med jätte många år i storköks branchen få ta del av nya saker de yngre lärt sig på sina utbildningar de senaste åren.

På matmässa träffade vi också flera av våra leverantörer, tex han som sålt älgfärsen till oss. En glad norrlänning som gärna var med på bild till vår hemsida.

Nu skall jag gå och fixa en god fiskgratäng till era barn, det skall bli purjolök i såsen idag och olika grönsaker till. Hoppas att ni får en god lunch på jobbet, vi hörs snart igen. /Ragnhild