Kan själv!

AteljenS

Ni var experter på att vara 1 och 1,5 år! Därför besökte vi  er när ni gick på Blåbäret. Ni lärde oss många saker om vad små barn tycker om för ljud och hur de utforskar ljud som finns runt omkring. Med de orden bjöd Ida Lagnander in Viljanbarn som 2013 gick på Blåbäret och fick vara med i förstudierna till Kan själv-utställningen. Ida skickade en film till oss där vi fick se hur det var när de besökte oss på Blåbäret. Det blev många skratt och roliga kommentarer och förväntningarna på att få besöka utställningen på Mimers hus blev stora.

Vi tog bussen in till Kungälv och på Mimers hus väntade Ida och Johan Svensson på oss. De berättade om de olika delarna i utställningen och vad barnen hade för del i utformandet av de olika statinerna. Barnen fick fritt undersöka och pröva allt i rummet. Det var spännande men de kunde ju också konstatera att det här var mest för små barn. Precis så som det var tänkt! Innan vi  åkte hem igen blev vi bjudna på fika.

Vi känner oss stolta över att få ha varit en del i utformandet av Kan själv-utställningen och är så glada för det här tillfället att få en återkoppling till något vi gjorde för tre år sedan. Stolta är vi också över att bli kallade experter!