Våra bloggar har flyttat in i en app. Blogginläggen nedan är del av vårt bloggarkiv.

Arkiv: augusti 2012

Köket

Nu har jag börjat titta lite efter goda hösträtter, en fläsk köttsgryta kommer vi att ha snart, gjord på fin skinkstek. Den är beställd. Sen skall ha spagetti och köttsås nu i vecka, lite välkomnande för barnen. Nästa vecka kör jag igång med soppa igen, kanske en gång i veckan. Ofta med nybakat bröd till.

Där har det inkommit önskemål och på flera soppor de vill ha igen, kanske det kanske... eller så blir det nya modeller :-)

Påminner er om att matsedeln ligger på föräldrasidorna här på hemsidan. Trevlig helg vi syns och hörs nästa vecka/Ragnhild

Köket

Dagens helstekta fläsk-karré var i barnens smak, nästan 10 kg på en timma gick åt. Här ser ni lite hur det kan se ut, lägger in ett par bilder. Bläddra genom att klicka i sidan på bilden. Det lilla som fanns kvar i köket skall vi göra en god pytt i panna på någon dag. Såsen går nog med dit också. Just nu sitter alla barn ute och äter mellanmål i solskenet, härligt att se dem genom fönstret. Go eftermiddag på er./Ragnhild

Köket

På tisdag denna veckan hade en favorit i repris, hemgjorda Laxbiffar.

De steks på stekbordet och eftersteker en kvart i ugnen på svag värme. Det är ett bra alternativ till fiskbullar tycker jag, fiskfärs i en annan form men godare. Får man över kan de läggas i ett hamburgerbröd till mellanmål eller utflykt.

Idag skall vi ha helstekt fläskarré, den är marinerad och serveras i tunna skivor med potatis och sås.

Köket

Idag den 20 augusti kom den första stora matleveransen för hösten.

Köket

Idag den 20 augusti 2012 har jag nöjet att starta upp Restaurang Viljans egen blogg.
Här vill jag kunna berätta för er om vad som händer i vårt kök, vad vi har för mat på gång eller vad vi har serverat under den gångna veckan. Det är svårt att säga exakt när uppdateringarna skall komma in. Om matlagningsglädjen tar över får ni vänta någon dag på nya inlägg. Den verkliga maten kommer alltid att gå först.
Det skall komma bilder från kökets egen nya kamera så ni får se hur det såg ut i köket och så klart resultatet.
Kanske också lite tips om något ni kan prova på hemma.