Vår utemiljö är en fantastisk skogstomt som inbjuder till lek, kreativitet och fantasi. Vi har medvetet valt bort utrustning som gungor, rutschkanor och cyklar till förmån för barnens kreativitet och skapande. Med mindre färdigt material finns fler användnings områden. Stubben som ena dagen är ett troll kan nästa dag vara en häst.

Om barnen saknar något kan de själva bygga det i Snicken. Här finns alla verktyg som behövs för att såga och hamra ihop en koja till en myra.

När vattenleken sätts på då är det vår! Att samlas kring vattnet som forsar fram och utforska vad som händer när man gör si eller så är något som alla barnen tycker är spännande.

Vid vindskyddet finns en eldstad som vi använder när vi vill grilla korv. Men vindskyddet kan också användas som klättervägg eller varför inte en orkester? Det blir lite till vad barnen är intresserade av och förändras över tiden.

På balansbanan utmanar barnen sig ständigt. De hittar användningssätt som vi vuxna aldrig skulle komma på, vilket vi tycker är härligt.

E-tjänst barnomsorg (Barnkö mm)