Våra bloggar har flyttat in i en app. Blogginläggen nedan är del av vårt bloggarkiv.

Arkiv: mars 2014

Vesna

Det var höga förväntningar när i stort sett alla pedagoger på Viljan gick på Petra Krantz Lindrens föreläsning i slutet av februari. Det var också många föräldrar från Viljan där. Alla ville vi höra Petra prata om barns självkänsla och vuxnas ledarskap. Det är ju detta Viljan handlar om!

Vesna

Detta är nog en ovanlig bild i förskolans värld. Tre manliga pedagoger på en och samma avdelning! Det fick helt enkelt bli ett kodakmoment och kanske rentav ett världsrekord? Idag har Simon, Daniel och Johan jobbat på Lingonet.

På vår studiedag nu i mars så åkte jag och Sara på en egen tur runt för att se mer av andras kök och till ett flertal butiker för få matglädje och se vad som finns.
Här får ni se ytterligare bilder på vad vi hittade. Titta gärna in i tidigare inlägg, där hittar ni mer från denna dag.

I Haga i Göteborg finns en härlig doftande kryddbutik. De har även te i massor av sorter. I butiken jobbar en mycket vänlig man som gärna hjälper till. De fem första bilderna är därifrån.

På vår studiedag inne i Göteborg så ställde vi bilen mitt emot Fiskekörkan. Vi gick inte in där denna gång utan över gatan upp mot Haga.

Studiedagen igår blev en riktigt trevlig inspirationsdag för Sara och mig. I några inlägg framöver skall ni få följa med oss ut på stan och titta in i spännande kök. Vi vill visa er hur mycket härlig glad kökskänsla som mötte oss på våra studiebesök. Nu är vi extra laddade att laga god mat och känner att vi har fantastiska kollegor lite här och där. Hoppas att ni också blir glada och känner att ni vill prova nåt nytt smaskigt i vår.